new2_header_bilingual_A_cmyk

(Français)

Advancing Policies and Practices in Technology and Aging (Fredericton)

The Advancing Policies and Practices in Technology and Aging hub is a joint initiative of AGE-WELL and the New Brunswick Health Research Foundation (NBHRF). Launched on May 16, 2017, the hub will design innovative solutions to specific policy, program and service challenges, and will develop best practices for rapid adoption of technologies across Canada. This hub:

  • Brings together innovators and entrepreneurs with end users, policymakers and service providers to help transform their ideas into market successes
  • Gives stakeholders ready access to the latest research findings and information on emerging tools and health technologies that can support independent living and improve quality of life of older adults and caregivers
  • Provides new training opportunities for graduate students and postdoctoral fellows in the field of technology and aging.

The hub’s offices are located at the York Care Centre in Fredericton, New Brunswick.

For more, see: https://www.agewell-nih-appta.ca/

About New Brunswick Health Research Foundation (NBHRF):

NHRF

 

 

 

 

NBHRF (www.nbhrf.com / @NBHRF) is an independent organization governed by a board of directors comprised of key stakeholders from the health research community in New Brunswick. Provincial funding is provided by the Regional Development Corporation – Total Development Fund, the Department of Health – Medical Research Fund (MRF) and the Department of Social Development -Wellness Research Fund (WRF) for NBHRF health research programs (HRP). The foundation’s mission is to provide leadership and support building health research capacity, improve the health of New Brunswickers and advance the knowledge economy.

Media release

Frequently asked questions (FAQs)

new2_header_bilingual_A_cmyk

Faire avancer les politiques et les pratiques dans le domaine des technologies et du vieillissement

Le Centre national d’innovation d’Age-Well : Faire avancer les politiques et les pratiques dans le domaine des technologies et du vieillissement est une initiative commune d’AGE-WELL et de la Fondation de la recherche en santé du Nouveau-Brunswick (FRSNB). Lancé le 16 mai 2017, le Centre concevra des solutions novatrices afin de résoudre des problèmes précis de politiques, de programmes et de services, et élaborera des pratiques exemplaires destinées à faire adopter rapidement les technologies partout au pays. Ce Centre :

  • regroupe des innovateurs et des entrepreneurs avec des utilisateurs finaux, des décideurs et des fournisseurs de services afin d’aider à transformer leurs idées en réussites sur le marché;
  • fournit aux intervenants un accès immédiat aux plus récentes conclusions des travaux de recherche et aux plus récents renseignements sur les technologies de la santé et les outils émergents pouvant soutenir l’autonomie et la qualité de vie des personnes âgées et des prestataires de soins;
  • offre de nouvelles occasions de formation aux étudiants des cycles supérieurs et aux boursiers postdoctoraux dans le domaine des technologies et du vieillissement.

Ses bureaux sont situés au Centre de soins York, à Fredericton, au Nouveau-Brunswick.

Pour obtenir de plus amples renseignements, visitez le site https://www.agewell-nih-appta.ca/fr

À propos de la FRSNB
NHRF

 

 

 

 

La FRSNB (www.nbhrf.com / @NBHRF) est une organisation indépendante gouvernée par un conseil d’administration composé d’intervenants du milieu de la recherche en santé du Nouveau-Brunswick. Le financement provincial est fourni par la Société de développement régional – Fonds de développement total, le ministère de la Santé – Fonds de recherche en médecine et le ministère du Développement social – Fonds de recherche sur le mieux-être pour les programmes de recherche en santé de la FRSNB. La mission de la Fondation est de fournir le leadership et d’appuyer la croissance de la capacité de recherche en santé, d’améliorer la santé de la population du Nouveau-Brunswick et de faire progresser l’économie du savoir.

Communiqué de presse

Foire aux questions (FAQ)