(Français)

AGE-WELL Honorary Fellow Award Requirements

The nominee must have been an AGE-WELL member for at least three years.

The nominee must have made extraordinary contributions (above and beyond normal responsibilities and expectations) to the AgeTech sector, such as:

  • Teaching and education
  • Communication and public awareness
  • Recognized research
  • Design and development
  • Technology transfer
  • Clinical practice
  • Service provision
  • Manufacturing or production
  • Public policy
  • Mentorship and/or counsellorship
  • Advocacy

The nominee must have also made significant contributions to AGE-WELL through comprehensive leadership activities, like:

  • Member of the Board of Directors
  • Lead, Co-Lead, or member of an Advisory Committee
  • Lead or Co-Lead of a Workpackage, Crosscutting Activity or Challenge Area
  • Other service positions and/or leadership activities
  • Volunteerism

Nomination Process:

Nominations are invited through an annual invitational process within the network. Nomination packages must include 1) a cover letter from the nominator outlining why the nominee is deserving of this award referencing the award requirements, 2) the nominee’s curriculum vitae and 3) two letters of support from AGE-WELL members (researchers, stakeholders, HQP, partners).

Recommendations for new Honorary Fellows will be put forward to the AGE-WELL Board of Directors by the Scientific Director and CEO. New Honorary Fellows will be acknowledged publicly. Nominations may be submitted in English or French.

Nomination packages must be received by September 14, 2021. Please send materials by email to Bridgette Murphy, AGE-WELL Managing Director: bridgette@agewell-nce.ca.


Exigences relatives à la bourse honorifique AGE-WELL

La personne nommée doit avoir été membre d’AGE-WELL pendant au moins trois ans.

La personne nommée doit avoir apporté une contribution extraordinaire (au-delà des responsabilités et des attentes normales) au secteur de la technologie et du vieillissement, notamment dans les domaines suivants :

  • Enseignement et éducation
  • Communication et sensibilisation du public
  • Recherche reconnue
  • Conception et développement
  • Transfert de technologie
  • Pratique clinique
  • Prestation de services
  • Fabrication ou production
  • Politique publique
  • Mentorat ou conseil
  • Représentation

La personne nommée doit également avoir contribué de façon importante à AGE-WELL au moyen d’activités de leadership complètes, comme :

  • Être membre du conseil d’administration
  • Diriger ou codiriger un comité consultatif ou en faire partie
  • Diriger ou codiriger un bloc de tâches, une activité transversale ou un domaine de défi
  • Occuper d’autres postes de service ou d’activités de leadership
  • Faire du bénévolat

Processus de mise en candidature :

Les mises en candidature sont sollicitées dans le cadre d’un processus annuel d’invitation au sein du réseau. La trousse de mise en candidature doit comprendre 1) une lettre de présentation de la personne qui propose la candidature expliquant pourquoi la personne nommée mérite cette bourse en mentionnant les exigences, 2) le curriculum vitæ de la personne nommée et 3) deux lettres d’appui de membres d’AGE-WELL (chercheurs, intervenants, PHQ, partenaires).

Le directeur scientifique et chef de la direction soumettra au conseil d’administration d’AGE-WELL les recommandations de nouveaux lauréats de la bourse honorifique. Les nouveaux lauréats seront reconnus publiquement. Les candidatures peuvent être présentées en français ou en anglais.

Les trousses de mise en candidature doivent être reçues au plus tard le 14 septembre 2021. Veuillez envoyer les documents par courriel à Bridgette Murphy, directrice générale d’AGE-WELL, à bridgette@agewell-nce.ca.